saxara

ساخت وبلاگ

نمای ساختمانی

 

دو الزام اصلی بر نمای هر ساختمان تحمیل می شود: اطمینان از محافظت از سازه در برابر تأثیرات نامطلوب محیطی خارجی و تزئین خانه، زیرا سبک معماری سازه تا حد زیادی توسط نما تعیین می شود. بیایید سعی کنیم بفهمیم که کدام نوع نمای خانه از گزینه های موجود در حال حاضر می توانند به بهترین نحو این الزامات را برآورده کنند.

 

استفاده از سنگ های ساختمانی

 

یکی از انواع نماهای ساختمانی استفاده از انواع سنگ های ساختمانی است. سنگ مرمریت، سنگ مرمر از جمله سنگ هایی هستند که برای نمای ساختمان بسیار ممورد استفاده قرار می گیرند. ساختمان ههایی که دارای نماهای سنگی هستند هم امنیت بیشتری دارند و هم از نظر زیبایی چشم نواز هستند.

سنگ نمای ساختمان

انواع سازه های نما

 

ابتدا در نظر بگیرید که نمای خانه ها چیست. آنها از انواع زیر هستند: "خشک" . چنین سیستم های نما بدون استفاده از چسب و ملات دیگر نصب می شوند. تمام عناصر نما با استفاده از بست های مکانیکی - میخ ها، رولپلاک ها، پیچ های خودکار و غیره - بسته می شوند. به عنوان مثال نمای سایدینگ و سایر مصالح از این نوع را می توان خشک نامید. "خیس" . یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر نماهای مرطوب ، مخلوط های مختلف ساختمان هستند. بنابراین، "مرطوب" را نماهای گچی، نماهایی با کاشی های کلینکر (چسب برای ثابت کردن کاشی ها لازم است) و غیره می گویند.

 

نماهای دارای تهویه و بدون تهویه

 

در مورد این که نمای خانه ها چیست، باید یک طبقه بندی اضافی ارائه شود. سازه های نما به دو دسته تقسیم می شوند: تهویه شده. این فناوری برای سازماندهی شکاف تهویه بین مواد تکمیل شده نما و دیوار سقف (یا عایق پوشانده شده با یک فیلم ضد باد هنگامی که نما عایق حرارتی است) فراهم می کند. گردش آزاد هوا در شکاف هوا رطوبت و رطوبتی را که به دلیل متراکم شدن دیواره پشتی مواد تکمیلی ایجاد می شود را از بین می برد و به شکل بخار از داخل سقف به بیرون نفوذ می کند. در عین حال، خود ماده به طور قابل اعتمادی از کف ساختمان ها (از جمله عایق) در برابر قرار گرفتن مستقیم در معرض پدیده های جوی محافظت می کند.

 

 

 

انواع متریال برای دکوراسیون نما

 

برای فهمیدن اینکه کدام نمای خانه بهتر است، نه تنها باید طرح، بلکه مواد استفاده شده برای ساخت آن را نیز در نظر گرفت. ویژگی های متریال سنتی و محبوب برای دکوراسیون نما را در نظر بگیرید. روکش نما با آجر کلینکر یا سنگ مصنوعی سنگ مصنوعی با موفقیت برای روکش نما استفاده می شود ، زیرا از نظر وزن کم با سنگ طبیعی متفاوت است، اما در عین حال کاملاً مقاوم در برابر رطوبت و سایش است. علاوه بر این، قیمت سنگ طبیعی نسبتا پایین است، علاوه بر این، بسیار بادوام است. ظاهر سنگ مصنوعی برای دکوراسیون نما عملا هیچ تفاوتی با طبیعی ندارد. چنین زیرگونه ای از سنگ مصنوعی، مانند آجر کلینکر، خود را به خوبی در دکوراسیون نما ثابت کرده است. بافت صاف و نفوذپذیری کم آب باعث می شود نمای کلینکر به راحتی کمتر کثیف شود. این ماده بسیار بادوام است و در شرایط مختلف آب و هوایی عملکرد خوبی دارد.

 

تکمیل با گچ تزئینی نما گچ بری

 

و به دنبال آن نقاشی نیز یکی از روش های سنتی تکمیل نما است. در عین حال، هزینه کم مصالح، همراه با سهولت پرداخت به تنهایی، این روش را از نظر صرفه جویی در بین تمام سیستم های نما جذاب ترین روش را ایجاد می کند. اغلب، نما با استفاده از انواع گچ های زیر ساخته می شود: اکریلیک . در بین گچ های نما ارزان ترین است، دارای خواص عایق رطوبتی عالی است و به طور گسترده برای عایق کاری نما با پلی استایرن منبسط شده استفاده می شود. نقطه ضعف گچ اکریلیک خاصیت ارتجاعی کم آن است که مملو از ظاهر شدن ریزترک روی سطح آن و همچنین آسیب در هنگام تغییرات دمایی ناگهانی است. سیلیکون . گچ سیلیکون یک گزینه گران تر است، اما عاری از معایب آشکار است. ضد آب است، در برابر عوامل خارجی دیگر مقاوم است و می تواند برای مدت طولانی بدون از دست دادن ظاهر اصلی خود کار کند.

saxara...
ما را در سایت saxara دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saxara saxara بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 25 فروردين 1401 ساعت: 1:43

سنگ مرمر  یکی از سنگ هایی است که از تبدیل سنگ آهک، دولومیت و سایر سنگ های غنی از کربنات به وجود آمده است. تحت تأثیر فشار بالا و دمای بسیار زیاد، یک ذوب سنگ رخ می دهد که در آن دولومیت ها تبدیل شدند، یکی از به اصطلاح سنگ مرمر دولومیت صحبت می کند.

ظهور بسیار کند است. در طول دگرگونی منطقه ای، مقادیر زیادی سنگ همیشه تحت تأثیر فشار و گرما تحت تماس ماگما تبدیل می شوند. ایجاد سنگ مرمر بسیار زمان بر است، روند بسیار کند است. تغییر شکل آهسته و انعطاف پذیر تحت فشار فوق العاده و سطوح دمای بالا به سختی سنگ مرمر کمک می کند. سنگ مرمر از خانواده سنگ های → سنگ های نرم است .

از استخراج با گوه های آهن گرفته تا استخراج با تکنولوژی بالا

این سنگ در یک معدن استخراج می شود. با توجه به پیشرفت های فنی، امروزه از مدرن ترین ماشین ها برای برچیدن استفاده می شود. با یک شمشیر بلند، نوعی اره برقی، بلوک های سنگ مرمر از دیوارهای معدن بریده می شوند.

استخراج سنگ مرمر

  سنگ مرمر در گذشته با استفاده از شکاف با میله های بالابر و گوه های ساخته شده از فولاد به جای چوب استخراج می شد. در دوره رنسانس تا دهه 1960 در برخی موارد از مواد منفجره استفاده می شد که در گمانه ها قرار می گرفت. هنگامی که از مواد منفجره استفاده می شد، انباشتگی زیادی از بقایای سنگ وجود داشت و سنگ در برخی موارد به شدت در اثر انفجار آسیب دید. در حدود سال 1800، در کارارا، ایتالیا، برای اولین بار از سیم مارپیچی که توسط موتورهای الکتریکی به حرکت در می‌آمد، برای اره کردن بلوک‌های سنگ استفاده شد. نه تنها از آب برای خنک کردن سیم استفاده می‌شد، کابل‌های فولادی صدها متر طول داشتند و روی قرقره‌ها از طریق معادن هدایت می‌شدند تا در قفسه سرد شوند.

امروزه دیگر سنگ مرمر را با اره های به اصطلاح سیم بلند از معادن خارج نمی کنند، بلکه با اره های سیم کوتاه یا با قیچی اره می کنند.

بسته به نیاز، اره های سیمی کابل های فولادی بلندی را که به طور متراکم با "مهره های کاربید" پوشانده شده اند، از میان لایه های سنگ مرمر در معدن یا از طریق بلوک های ناهموار در کارخانه ها هدایت می کنند. الماس های صنعتی در دانه های کاربید وجود دارد. جریان مداوم آب سیم اره را خنک می کند.

خراش دهنده ها، به خصوص در ایتالیا، از تیغه های اره تا طول 4 تا 5 متر (عمق کاری تقریباً 2 تا 2.50 متر) برای بریدن اتصالات شل در لایه های سنگ مرمر استفاده می کنند. Schrämen اره برقی متحرک و بزرگی است که بدون خنک کننده آب کار می کند. علاوه بر این، بلوک‌های ناهموار در صورت لزوم با استفاده از مته‌های چکش هوا و ابزارهای شکاف سنگ فرم‌بندی می‌شوند.

به اصطلاح کیسه های شل کننده ساخته شده از ورق فولادی که با فشار آب یا هوا پر می شوند، در اتصالات شل کننده ایجاد شده توسط اره های طناب و قیچی قرار می گیرند. در این فرآیند کار، بلوک ها برای حمل و نقل بیشتر از دیوار سنگی بیرون رانده می شوند. در معدن، بلوک‌های سست با لودرهای چرخدار قدرتمند جابه‌جا می‌شوند و سپس روی کامیون‌ها برای حمل و نقل بارگیری می‌شوند، مشروط بر اینکه پردازش سنگ مستقیماً در معدن انجام نشود.

بلوک‌های مرمر خام با استفاده از اره‌های باندی به صورت تراشه یا اسلب اره می‌شوند و سپس طرف‌های قابل رویت آسیاب و صیقل داده می‌شوند. قالب های سنگ مورد نیاز قطعات کار با اره های سنگ ساخته می شود.

saxara...
ما را در سایت saxara دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saxara saxara بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 22 فروردين 1401 ساعت: 23:29